my lovely pies

Saturday, July 4, 2009

new life..new hope..

assalamualaikum..


UPSI...high salutation..

akhirnya..done with orientation day..hectic..fatigue..tired..those are the words which could resembles the real feeling i had..haha..but that was all fun!! 28 jun 2009..bergerak dr kl ke tg malim perak pd pukul 7 pg lg..bcuz im supposed to rgister at 10.30 am. i need to arrive early so that my papa wont face troubles on parking n others.. arrived at R&R seremban.. jom sarapan! wah!!!ramai giler polis..semuanya polis dr umah aku..penuh tmpat mkn tuh ngan polis..rase mcm ada dkat kantin polis..haha..n terjumpa juga ramai bebudak yg nk ke UPSI gak..semuanya mmg nmpk beretika..nk jd cikgu la katakan..hihi.. hurm..sempat la mencekik nasi lemak n yong tau fu..pergh!penuh perut.. pjalanan diteruskan..beberapa minit kemudian..smpai juga ke tpat pdataran..kolej harun aminurrashid..a place where i'll be staying for a year..since it is still early..around 9.30 am..we decided to look around the area..wah..byk giler kdai mkn..gemok le daku..dari kdai mknn melayu hinggalah restoran western food..sederet..hihi..kemudahan cukup la kirenye..dpan blok umah aku..ada kedai alat komputer,kdai baju n kasut sukan,kdai alat tulis,kdai fotostat..etc..


kolej harun aminurrashid..my house!


hurm..akhirnya smpai juga giliran untuk mendaftar.. pergh..lama giler prosedur..daftar nama,ambil gmbar,bayar yuran,ambil kunci rumah,ambil baju batik,baju sukan,barang2 minggu suai kenal.berpeluh jugala..tapi akhirnya.,.beres!! next move..to my house!aku dpat duduk kat apartment 10 tingkat..n aku dpt tingkat 7..pergh..nasib baik ade lif..haha..rumah aku cantik la juga..satu umh ade 4 bilik n satu bilik ade 2 org..pmandangan sgt cantik kalu dilihat dr beranda umah aku..bleyh nmpak bukit bukau..pokok2..even stesen KTM pun boleh nmpak..hihi.. setelah mengangkut barangan ke dlam umah..tiba masanya mengucapkan slamat tggal kpd family..hua..x suke!!!ayah buat aku menangis..he hugged me for so long n kissed my forehead..sambil berkata.."angah blajar betul2 ya..","kalau ada masalah duit,gtau ayah n ibu.."..ibu pun buat aku nangis juga..even i've promised to myself not to cry..huahua~~~ hurm..orientasi ataupun lebih dikenali sbg minggu suai kenal bakal bermula mlm nnti..

peristiwa di minggu suai kenal

*28 jun 2009*
~mkn mlm..
~taklimat kolej ~supper ~tido
*29 jun 2009*

~sarapan ~taklimat hal ehwal pelajar ~lunch ~taklimat aku janji ~pdaftaran universiti ~dinner ~poco2,aktiviti ldk.
*30 jun 2009*
~sarapan ~bersama MPP ~taklimat akademik ~bersama fakulti n jabatan ~lunch ~jalan2 sekitar uni ~dinner ~latihan drama( utk pertandingan)
*1 julai 2009*

~sarapan ~ceramah mahasiswa berkualiti peneraju negara ~pendaftaran kursus(best3!!! the lecturers,dr,prof n prof madya are juz sooooooooooooo coool!!) ~lunch ~taklimat pelan integriti nasional ~ikrar pelajar ~dinner ~mlm suka ria..haha..nyanyi2..menari2..fun!!
*2 julai 2009*

~sarapan
~taklimat ptptn ~taklimat kokurikulum ~aktiviti bersama fasi ~lunch ~aktiviti bersama fasi ~ptandingan drama(my group won da grand prize!!)
~dinner ~D.O.N.E!!!!(end...)


sepanjang minggu suai kenal ni..mmg bebudak kos aku paling havoc..abg2 n kakak2 fasi slalu aim kitaorg..sikit2.."TESL ok?","TESL boleh?"..n mmg byk dpt perhatian..ade satu waktu tu..abg ni ambil gmbar kitaorg..n dia tanye.."ni course ape?"..so.kitaorg jwbla.." "TESL.."lalu dgn spontannya dia jwb.."patutlah hyperactive.."hua~ambik ko sebijik! hurm..aku juga diberitahu oleh ketua jabatan bahawa tahun ni ade disediakan tawaran ke korea utk pelajar TESL yang cemerlang..jadi..itu akan jadi aim aku slpas ini..insyaALLAH..smoga semjuanya bjalan lancar..insyaALLAH..ayah n ibu nk dtg ari ni..yahoo!!rindu nk mkn nasi lemak yg ibu buat..


im eppy bcuz:
i've almost hit the goal..being a uni student

im devastated bcuz:
nothing 2 feel devastating for...


4 comments:

nedd said...

haha..besh2...upsi agak dekat ngn umah ku..senang2 ku dtg jenguk k..hahah~

effa_dila said...

nedd,bagus3..umah ko katne?

THE BLOGGER said...

Kolej aminurashid ? aku dulu pernah g sana.. mewah shial apartment dye.. aku dulu pi sana utk pertandingan kuiz Matematik utk sekolah menengah peringkat kebangsaan.. UPSI besar la gak..dekat ngan politeknik sultan azlan shah kan ?

effa_dila said...

hihi..best kan?selesa r dok sini..wpown aq dpt tgkat 7..poli STS?x sure r..hihi..ko dtg taun biler bhai?