my lovely pies

Wednesday, February 23, 2011

ada apa ada dengan nama

ASSALAMUALAIKUM.


yeah..housemate a.k.a classmateku, Gie telah tag aku untuk satu contest ni, "Ada Apa Dengan Nama". mari kita join contest ni (saja hilangkan mengantuk buat assignment, kan?)



well, nama aku Siti Nor Effadila. ha..cukup panjang tak? cukup tak? cukup tak? tah camanalah tok kadi nak sebut nama aku nanti, eh? oops... hehe.


Terima kasih ibu, ayah, makcik- makcik dan siapa-siapa jugalah yang terlibat secara langsung atau tidak dalam pembikinan nama ini. cewah. gituwww... dah hampir 21 tahun aku hidup dengan nama ni, alhamdulillah.  :)


aku rasa, akulah antara spesis manusia yang banyak nama panggilan. like..SERIOUSLY. kadang- kadang tu aku pun konpius. boleh tak gitu? ni lah serba sedikit kisahnya.


dalam kalangan ahli keluarga, saudara mara dan jiran tetangga.

1.angah
2.dila


dalam kalangan kawan-kawan

1.effa
2.epa
3.pa

dalam kalangan mereka yang nakal-gila-panggil-nama-aku-macam-tu-lepuk-kang!

1.eppadullah
2.epadol
3.afamosa
4.fafau

haha.macam2 kan? so conclusionnya, nama panggilan aku memang pelbagai. paling I cannot go waktu sekolah menengah dulu, sir English aku, Mr. M, called me, "apple". APAKAH weh? APAKAH? lecturer2 aku sekarang ni pun selalu salah sebut, "erra" la, "ifa" la. MENGAPA? MENGAPA? haha..


apa-apa pun, seronok jadi Siti Nor Effadila ni. sebab, akulah Siti Nor Effadila tu? paham tak apa kaitannya? aku pun tak paham. LOL.yang pasti, semua orang patut bangga dengan nama yang ibu dan ayah berikan. simply because, your name is the best gift from your parents, live with it.  :)

oh ye..creator contest ni, nama panggilannya yad'z, aku rasa namanya macam tu sebab nama-nama yang diletakkan huruf 'z' kat belakang ni biasanya bunyi macam cool..kan? cuba letak nama korang dengan 'z' kat belakang. cool kan? hee.


nak tag ni la.


1 comment: