my lovely pies

Sunday, December 19, 2010

nak jadi sentimental sekejap boleh?

ASSALAMUALAIKUM

tu dia..demam-demam macam ni, memang tendency nak jadi sentimental sangat tinggi. tak kisahlah apa kalian mahu fikir dan rasa tapi yang aku tahu aku tiba-tiba rasa terharu dan sebak lepas tengok video zaman Matrik aku (2008-2009). sejujurnya, tempoh kami bersama sangat-sangat singkat. tak sampai setahun pun sebenarnya kami bersama dalam kelas F2T1 (ye..saya budak Fizik dulu), tapi alhamdulillah..persahabatan kami kekal rapat sampai sekarang dan harapnya sampai bila-bila, InsyaALLAH.


tujuan post kali ni ialah untuk aku perkenalkan sahabat-sahabat aku ni dan aku nak cerita serba sedikit tentang mereka (sangat gigih ye di situ). :)

kita mulakan dengan ketua kelas, penolong dan lain-lain (hello..this is randomly written ok.jangan pulak timbul isu macam-macam like.."kenapa nama dia dulu,aku ni unfavorable ke?"..lalala..no..no..kalian semua sama.. sama di hatiku. <3

apis a.k.a blue (ketua)

  •  sangat tenang tapi kuat buli aku especially part2 buat kerja kelas contohnya fotostat nota.
  • agak gentleman jugaklah ini orang. (jangan kembang)
  • aku tak pernah pulak tengok dia ni marah.pernah ke weh?
teha (penolong)


  • sangat lembut tapi kalau dah marah..pergh! (ye..aku dah pernah kena. LOL)
  • dulu diskendelkan dengan apis (biasalah tu..ketua pasangannya kan penolong)
  • suka gelak kalau aku buat lawak walaupun most of the times tak lawak.haha
ramdan 

  • misteri..jejaka ini penuh misteri.haha.tak lah..kadang-kadang beliau ni tak banyak cakap
  • diam-diam..pandai gak dia ni.
  • ha..agak puitis orangnya..kalau bercakap tu mesti ayat berbunga-bunga. cool .. :D
ameng 

  • dia ni sempat berada bersama kami seberapa ketika sebelum berpindah ke sebuah universiti tempatan
  • jenis cam comel2 kalau berjalan or bercakap (LOL..aku tak jumpa ayat yang lebih macho r weh)
  • dulu nampak macam senyap juga tapi sekarang..wah.ligat meronda Malaysia..DSLR photographer tuh)
amal 

  • pergh..ini mamat memang selalu bikin wa panas. kalau aku masuk kelas..pandang macam nak gaduh
  • tapi..aku tau dia ni baik (mal..muntah cepat)
  • pandai wo..walaupun dia kata dia tak suka study. poyo..poyo..LOL
tengku a.k.a poon 

  •  master prank orang..terutamanya aku. pergh. kuat benar prank aku dulu. ish3
  • pak lawak dalam kelas..kalau dia mula bercakap..terbahak-bahaklah kami sekelas
  • ni pun sama macam ameng..jejaka DSLR .huyyo..
fitri 

  • tak banyak cakap dalam kelas tapi kreatif orangnya
  • artistik weh. pandai melukis ini orang
  • sama macam apis. tenang nampak dari luar. LOL
syahril 

  • dia ni suka benar panggil aku gemuk.hua..ye..aku gemuk.
  • helpful. aku ingat lagi dulu pernah satu group utk assgment English, pastu aku ada buat masalah..dialah tolong.thanx weh
  • pendengar yang baik r. tapi most of the time, agak annoying dan senget. LOL
sufi
  • orang yang paling dihormati dalam kelas sebab beliau genius. result gempak. ahli surau lagi.
  • bercakap bila perlu sahaja dalam kelas
  • tapi..as usual..tetap kena bahan dengan aku kadang-kadang. sori weh.LOL
ajim 

  • mamat yang kadang-kadang menonjolkan kemachoannya. haha..macho habis
  • weh..aku b geng2 gurls selalu panggil ko (tanpa ko sedar) dengan nama "ke bintang". 
  • bakal che'gu juga beliau ni.oh ye..suka main BADMINTON. (motif caps lock? lu pikirlah sendiri.) haha..
adib
  • nampak macam baik-baik...sebenarnya..haha..boleh tahan senget  jugak
  • selalu cakap diri dia malas tapi result gempak dari aku.apa kes?
  • suka makan KFC. tak habis-habis KFC.haha
acap 

  • si popular. siapa je kat KMM yang tak kenal beliau. :)
  • baik orangnya sebab dia selalu kata aku baik. haha..pujian balas weh.
  • sempoi.. macam asam boi. eh?apa kaitan?
zahid a.k.a siak

  • dia ni kuat mengucing orang.(kata sopan bagi meng'dog') LOL
  • sampai sekarang masih kelihatan awet muda. apa rasia? kokonat shek kah?
  • seorang yang sangat bersungguh2..bercakap ke, buat something yang dia nak ke..mmg bersungguh (teringat waktu ko explain kat aku tempat2 kat Melaka Maju tu).haha
zahid a.k.a taiko 

  • orangnya tak seganas nama. kadang-kadang macam abang (ye..dia memang abang dari aku sbb dia program dua tahun.)
  • selalu cakap macam ni kalau aku cakap or buat something, "hebatlah kau". apakah?LOL
  • pun suka membantu. selalu kalau kami sama group assgment, dia akan tawar diri bagi fotodtat or print free. ramai kawan bisnes itu katanya. mekaseh weh. save duit elaun aku dulu. haha
syafiq 
  • ha..ni lagi sorang yang suka mengucing aku especially bila Mr. Chai suruh aku bacakan soalan dalam kelas Chem. suka benor mengajuk cara aku baca (soalan-soalan in English)
  • bercita-cita menjadi seorang hero.haha.. kau dah emmang ada ciri2 lelaki gagah pun weh. UPNM katekan. 
  • aku memang tak boleh tahan gelak kalau dia dah start speaking guna dialek negeri dia. exaggerate kadang2. LOL
tikah  

  • si bijak. selalu menjadi tempat aku merujuk.rujuk je kan?ke pernah tiru? haha..
  • kadang-kadang serius. but lovely most of the times. ;)
  • sempoi..semua sempoi tapi study gempak!

ash

  • kecik-kecik cili api. jangan cari pasal dengan beliau kalau tak nak kena fire.LOL
  • suka bagi nasihat.selalu nasihatkan aku yang kadang-kadang lurus ni. sampai menangis aku dengar. :)
  • rajin study wo. si bijak.

eneez

  • si chantek hot. woot2..
  • lembut je orangnye.. tak pernah tengok dia marah.pernah ke weh?
  • suka pink. pink pink pink dan pink lagi.

dayah 

  • budak lompat yang tinggi dan hot
  • suka gaya selamba badak dia. jarang berjauhan dengan hp pink dia
  • ketua legasi sparkling xoxo. LOL
kak aween
  • first impression aku: "chanteknye.."
  • beliau nampak ayu tapi rock gak sebenarnya. LOL
  • selalu layan kerenah aku..baik kan? :)

kak dayah 
  •  peminat setia Rain, dulu kini dan selamanya.
  • berdarah kacukan Jepun tapi katanya kalau nak berbahasa Jepun.. "skochi-skochi" (sikit-sikit)
  • melayan juga kerenahku..i loikeeeeeeeee....

reha
  • sempat bersama kejap je sebelum beliau berpindah
  • gemar panggil aku fafa
  • si comel yang pandai bergaya
sapura
  • ni lagi sorang si pandai. kuat study gak weh
  • kalau buat something, memang betul2..jangan buang masa ialah motonya. :)
  • kadang-kadang gila-gila gak.bukan gila ye.

elya 


  • mek ganu yang come gitu
  • hobinya dalam kuliah ialah cubit aku bila ngantuk.LOL
  • suke sangat gelak. gelak tutup mulut.sopan gituww...hhaha
    siew kheng 

    • sweet girl. 
    • selalu bantu kalau aku tak paham dan tak pernah marah kalau aku tanya banyak-banyak kali.LOL
    • pandai.si pandai ni.bijak2. :)
    Goh 

    • kami dulu selalu ke kelas sama-samasebab suka masuk kelas awal dan nyanyi sama-sama. baru korang tahu kan?
    • sempoi sahaja orangnya. gila-gila jugak
    • pandainyanyi lagu melayu wo. lagu Zainal Abidin yang Hijau tu antaranya. :)

      seriously..kalian terbaik. walaupun kita jauh terpisah..segala memori akan sentiasa ada dalam ingatanku. <3




      10 comments:

      tikahmodjaika said...
      This comment has been removed by the author.
      tikahmodjaika said...

      effa..syunk ko la....btul2x observe nie....huhuhuu..terbaek dr londang k....

      Mr Blue said...

      hahaha...asal lah aku malas sgt nk email pic arituh..aduh...sabar2..

      newrule arshniedae said...

      nice post wei....
      ko pnh kne fire ke wei???..hahahaha...
      love u fa..

      effa_dila said...

      tikah:haha..sy mmg suke observe org..<3

      blue:xpe2..take ur tyme

      ash:kite syg awk jugak! <3

      tengku said...

      nice observer..
      tp yg kau kte selalu dtg kuliah awal dgn goh mgkin diolah oleh penulis..

      effa_dila said...

      haha.betul r weh..tanye goh.

      AMENG said...

      pppffffttt...
      goh tau nyanyi lagu hijau mesti sebab pegi PLKN en? tiap tiap pagi nyayi wehhh..HAHA

      tikahmodjaika said...

      poon~ak rase pun mcm diolah tue....fa tul ke sllu awl???huhuhuhu...tibe2x tingt stu klas ckgu suraida tue klo x slap...hhehheee....mgimbau kngan..
      ameng~pergh..pnh msuk plkn gak ke meng....

      azween muzani said...

      syggg effaa....