my lovely pies

Saturday, December 26, 2009

last chance..

ASSALAMUALAIKUM..

yeeha..last chance?last chance for what?it was a last chance for me to do something i extremely eager to do..yes..u got it right..cooking..this time i decided to make agar-agar or agar..

sebenar-benarnya..beli barang-barangnya dah hampir seminggu..cuma baru hari ni berpeluang buat.my lil bro(aziq)kept asking me..bila nak buat..dan jawapan standardku.."esokla.."..akhirnya "esokla" tu sampai juga..haha..

setelah menganalisa hasil survey di Facebook(ceh..survey la sangat..status je kot)..aku dapat idea nak buat sama ada..agar-agar koko,agar-agar epal,agar-agar oreo,agar-agar pandan atau agar-agar oren..yang paling banyak disokong ialah agar-agar oreo tapi..nak buat agar-agar koko la..sebab barang2nya lagi lengkap ada kat dapur tu..haha..(lagipun nak suruh nedd buat yang agar-agar oreo tu..so..i try yang lainlah..hehe)..


pergh..aku rasa masak main course macam lauk pauk tu lagi senang daripada buat desserts..haha..agak kelam kabut jugalah..tapi..alhamdulillah jadi juga..rasanya?hurm..not bad kot..ngehehhe...


presenting...my version of chocolate agar-agar with dark choco sauce...yeeha!








p/s:esok suda perlu pulang ke uni..hua..:((

16 comments:

.::annemishi::. said...

aku mahu agar2 itu.

:(

THE BLOGGER said...

lapar la tgk agar-agar tu..hahaa
selamat kembali ke uni...

mIsTa aLeH said...

sedap nye agar² ehehe
kalo agar² tu sejuk lg sedap hehehe

effa_dila said...

anneh..meh sini meh..:)

man..nk gak?huhu..makasih pak..

effa_dila said...

bro..mmg sejuk pown..huu

mIsTa aLeH said...

memang da sejuk ke hehehe...
sy tau mkn jek ehehehe =)

effa_dila said...

sejuk sbb sy letak dlm fridge la..haha

snh said...

agak laen ur presentation.ada yg xcukup.

effa_dila said...

really?let me guess..mest sbb xde hiasan dye kan?

nedd said...

hahahaha!!!! haila..x beli bahan2 agy nak buat agar2 oreo! ngeee

fatin nazihah ashari said...

pasti lembut dilidah...nyum nyumm

ckurus a.k.a. fim said...

wa cam sdap jer agar2 tu...

ckurus a.k.a. fim said...

wa cam sdap jer agar2 tu...

ckurus a.k.a. fim said...

wa cam sdap jer agar2 tu...

diyanah said...

alala cantik ny agar2..
ak reti buat puding je tu pon jap lembik jap keras. kalau mama xsedia kan bahan jgn harap nak buat lah.

effa_dila said...

nedd..nant da buat gtau r..huhu

jiha..haha..mahu?

cik ckurus..macam je..ngee

cramer..haha..sure ko da slalu buat an?